شماره مجازی چیست؟

فروش فالوور و ممبر تلگرام

شماره مجازی چیست؟

۴ بازديد
شماره مجازی چیست؟


شماره مجازی چیست ؟  (Virtual phone numbers)، شماره مجازی شماره‌های تلفن مبتنی بر اینترنت هستند که به دستگاه خاصی متصل نیستند. در عوض، به یک خط تلفن موجود متصل می‌شوند که از طریق این شماره‌های مجازی می‌توان برای برقراری یا دریافت تماس از هر دستگاهی از‌ جمله تلفن‌‌همراه یا تلفن‌ نرم‌افزاری استفاده کرد. شماره‌های مجازی به کاربر اجازه می‌دهند تا تماس‌ها را از یک شماره به شماره، آدرس IP یا دستگاه دیگر هدایت و مسیریابی کنند.

چیزی که شماره تلفن های مجازی را متفاوت می کند نحوه عملکرد آنهاست.

شماره مجازی چگونه کار می کند؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، یک شماره تلفن مجازی مستقل از سخت افزار (مانند خط تلفن ثابت یا سیم کارت) کار می کند. این تا حد زیادی به لطف فناوری VoIP (Voice over Internet Protocol) است که این امکان را برای ما فراهم می کند تا سیگنال های صوتی را از طریق یک اتصال اینترنتی بدون نیاز به سخت افزار سنتی انتقال دهیم.

این روزها اکثر ما از VoIP استفاده می کنیم. هر برنامه‌ای که به شما امکان می‌دهد با استفاده از Wi-Fi، داده یا اتصال اینترنت پهن باند، تماس‌های تلفنی یا پیام‌های متنی ارسال کنید، توسط Voice over IP پشتیبانی می‌شود. درک آن قسمت به اندازه کافی آسان است.

اما وقتی می گوییم VoIP به شما امکان برقراری تماس از طریق وب را می دهد واقعاً به چه معناست؟


چیز فوق العاده هوشمندانه ای است

هنگامی که با استفاده از این فناوری تماس برقرار می کنید، سیگنال های صوتی شما دیجیتالی می شوند و در بسته های داده متراکم می شوند. این بسته ها از طریق شبکه آنلاین به دستگاه گیرنده منتقل می شوند، جایی که رمزگشایی می شوند تا گیرنده شما بتواند صدای شما را در زمان واقعی بشنود.

کدک های VoIP مدرن به قدری پیچیده شده اند که اکنون می توانند با استفاده از داده های بسیار کمی کیفیت تماس شگفت انگیزی را ارائه دهند. و از طریق پیشرفت هایی مانند این در تلفن است که شماره تلفن های مجازی رایج شد.

مزایای شماره مجازی چیست؟

بسیاری از کسب‌وکارها متوجه می‌شوند که VoIP - و با بسط شماره‌های مجازی - مزایای بیشتری را برای آنها فراهم می‌کند که با سیستم‌های قدیمی دریافت نمی‌کنند. VoIP مقرون به صرفه، منعطف و مقیاس پذیر است به گونه ای که خطوط تلفن معمولی نمی توانند باشند. بیایید نگاهی به برخی از مزایای برتر در زیر بیاندازیم.

می توان از آن در چندین دستگاه استفاده کرد


VoIP را می توان در هر تعداد دستگاهی که دوست دارید استفاده کرد. شما می توانید از طریق تلفن همراه، لپ تاپ و رایانه رومیزی خود به شماره تلفن مجازی خود دسترسی پیدا کنید. این بدان معناست که دیگر هرگز مجبور نخواهید بود که روی میز کار کنید.

به سادگی هر جا که هستید تماس بگیرید. دیگر نیازی به داشتن یک تلفن همراه شخصی و تجاری جداگانه نیست. شما می توانید بدون به خطر انداختن حریم خصوصی یا حرفه ای بودن به شماره کسب و کار و شماره شخصی خود در تلفن شخصی خود دسترسی داشته باشید. این به این دلیل است که شما یک شناسه تجاری مشخص برای برقراری تماس های تجاری خواهید داشت.


این یکی ارزون تره - این یکی کم ارزش تره

یکی دیگر از مزایای بزرگ هزینه است. تغییر به تماس مجازی می تواند در درازمدت باعث صرفه جویی زیادی در کسب و کارها شود. این به این دلیل است که ارائه دهنده خدمات شما مسئول مدیریت و نگهداری سیستم شما است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک هزینه ماهانه مشخص بپردازید.

برای مشاغل، این بدان معناست که دیگر هزینه های پیاده سازی، سخت افزار و نگهداری وجود ندارد. علاوه بر این، بسیاری از سازمان‌ها می‌توانند با انعطاف‌پذیری به کارمندان در هر مکانی کار کنند، همچنین می‌توانند با کوچک کردن فضاهای اداری فیزیکی خود در اجاره بها صرفه‌جویی کنند و با تشویق کارکنان به استفاده از دستگاه‌های دلخواه خود، در هزینه‌های فناوری صرفه‌جویی کنند.

دسترسی به استعدادهای جهانی


با کارکنانی که می‌توانند از هر کجا کار کنند، VoIP به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا از بهترین استعدادها از سراسر جهان بهره ببرند.

با مقرون به صرفه، کارآمد و مؤثر گزینه های کاری از راه دور، دیگر محدود به استخدام افراد از منطقه خود نخواهید بود. در عوض، می‌توانید با استعدادترین و ماهرترین کارمندانی را که می‌توانند از محل خود کار کنند، تهیه کنید. حتی بهتر از آن، فروشندگان VoIP مانند 8x8 به شما این امکان را می دهند که به استفاده از ابزارهای ارتباطی تجاری مورد علاقه خود به لطف ادغام قوی با سایر پلتفرم ها مانند تیم های مایکروسافت ادامه دهید.

عملکرد را اندازه گیری کنید
استفاده از یک سیستم تلفن مبتنی بر VoIP با یک شماره تلفن مجازی، اندازه گیری عملکرد را بسیار آسان تر می کند - به خصوص در یک محیط فروش یا بازاریابی. بسیاری از ارائه دهندگان خدمات دارای معیارهای عالی و ویژگی های مدیریت عملکرد هستند که به شما امکان می دهد همه چیز را از ظرفیت تماس گرفته تا تولید سرنخ نظارت کنید. این به شما توانایی انجام کارهایی مانند اجرای تست های بازار هدفمند برای ارزیابی کمپین های بازاریابی خود را می دهد.

به عنوان یکی از بهترین ارائه دهندگان راه حل های ارتباطات تجاری در صنعت، 8x8 دارای ویژگی های جامع مدیریت کیفیت است که به شرکت ها کمک می کند تا اشتراک دانش را تسریع کنند و به نتایج بهتری دست یابند. یک عملکرد جستجوی ساده به نمایندگان اجازه می‌دهد تا داده‌های حیاتی را با یک کلیک پیدا کنند و ویژگی‌های مدیریت کیفیت مانند ضبط تماس به مدیران کمک می‌کند عملکرد را نظارت کنند و تیم‌ها را آموزش دهند.

تفاوت شماره تلفن مجازی و سنتی چیست؟


تفاوت اصلی بین شماره تلفن ثابت مجازی و سنتی در نحوه کارکرد آنهاست

به عنوان بخشی از یک سیستم تلفنی نصب و راه اندازی شده است. یک سیستم تلفن سنتی توسط شرکت تلفن محلی شما نصب می شود که خط تلفن مبتنی بر سیم را به آدرس خاص شما راه اندازی می کند. این بدان معناست که یک خط تلفن آنالوگ به صورت فیزیکی به یک مکان متصل است.

از طرف دیگر، وقتی در VoIP تجاری سرمایه گذاری می کنید، خدمات تلفن خود را به یک مکان فیزیکی محدود نمی کنید. با اتصال اینترنت فعال از طریق پهنای باند، Wi-Fi یا اتصال داده 3G/4G (یا 5G) می‌توانید از هر جایی از آن استفاده کرده و به آن دسترسی داشته باشید. این باعث می‌شود شماره‌های مجازی ارائه‌شده با خدماتی مانند این نسبت به همتایان سنتی خود انعطاف‌پذیرتر باشند.

اساساً هنگامی که شخصی با شماره تلفن سنتی تماس می گیرد تا برای کار با شما تماس بگیرد، تماس فقط به یک تلفن ثابت در دفتر شما می رسد. اما با یک شماره تلفن مجازی، می‌توانید مواردی را تنظیم کنید تا تماس از طریق دستگاه‌های دیگر مانند تلفن هوشمند، تبلت یا لپ‌تاپ به شما برسد. این می تواند از طریق راه های زیر عمل کند:

تماس با شماره مجازی به شماره یا خط تلفن دیگری که متعلق به شماست (مانند تلفن ثابت خانه یا تلفن همراه شما) هدایت می شود.
تماس با شماره تلفن مجازی از طریق نرم افزار طراحی شده توسط ارائه دهنده خدمات شما (به عنوان مثال، برنامه 8x8 Work برای موبایل و دسکتاپ) در دستگاه مورد نظر شما دریافت می شود.

منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.